SZKOLENIE – JAK BUDOWAĆ WŁASNĄ EFEKTYWNOŚĆ, STANOWCZOŚĆ I PEWNOŚĆ W WYRAŻANIU OPINII?

PRAKTYCZNY TRENING ASERTYWNOŚCI DLA MENEDŻERÓW

Program szkolenia

I DZIEŃ SZKOLENIOWY

Kreowanie asertywnej postawy wobec innych ludzi:

  • Zachowania uległe lub agresywne a asertywność – różnice.
  • Kiedy warto być asertywnym? Prawa osób asertywnych.
  • Moja mapa asertywności – autodiagnoza (kwestionariusz badający indywidualną asertywność
    w różnych obszarach życia zawodowego i społecznego).

Komunikaty asertywne – zasady:

  • Komunikat „JA” w komunikacji interpersonalnej.
  • Komunikat 3-stopniowy, czyli jak asertywnie wyrażać krytykę lub uczucia pozytywne.
  • Mowa ciała i głos osoby asertywnej.

Asertywna odmowa:

  • „Zdarta płyta”, „Miodzio” i inne techniki odmawiania w myśl zasad asertywnych.
  • Sformułowania amortyzujące – jak złagodzić odmowę.
  • Odmowa klientowi, szefowi, pracownikowi i inne szczególne sytuacje.

Asertywnie wobec trudnych zachowań innych ludzi:

  • Rozmówca zdenerwowany – sposoby reagowania asertywnego i zgodnego z wizerunkiem pracownika.
  • Rodzaje manipulacji, jakich używają inni – jak na nie asertywnie reagować.
  • Reagowanie na odmowę ze strony innych (w relacjach służbowych i społecznych).

Asertywne stawianie granic:

  • Technika „5 kroków”, czyli co robić, gdy druga strona nas obraża, krzyczy lub grozi.
  • Asertywna reakcja na próby wręczania łapówek.

Asertywne wyrażanie próśb:

  • Jak formułować prośby skutecznie.
  • „Etykieta”, „Stopa w drzwi” i inne techniki wspierające prośbę.

Asertywnie wobec komplementów i pochwał:

  • Jak wyrażać komplementy, żeby nie naruszyć osobistych granic (zasad komplementowania klientów i osób obcych).
  • Jak asertywnie odpowiadać na komplementy

Komunikacja asertywna w przypadku konfliktu lub presji:

  • Zasady wyrażania asertywnych opinii i reagowanie na krytykę.
  • Komunikowanie niezgody na konflikt i techniki łagodzenia konfliktów.
  • Schemat rozmowy w konflikcie – model.

Zachowania asertywne a ich wpływ na poziom stresu:

  • Stres wynikający z zachowań agresywnych lub uległych a stres wynikający z wyboru asertywności.
  • Mini-techniki minimalizowania stresu – co mogę zrobić w pracy przed lub po stresującej rozmowie.

Prowadzący szkolenie:

Beata Kotlarek – trener umiejętności interpersonalnych i kierowniczych, z doświadczeniem dydaktycznym, menedżerskim oraz praktyką na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych w obszarze personalnym. Pracowała w sektorze usług finansowych oraz środowisku edukacyjnym. Kierowała zespołem odpowiedzialnym za zbudowanie i utrzymanie relacji z klientem wewnętrznym, a także zarządzanie projektami szkoleniowymi w organizacji. Zarządzała również kilkudziesięcioosobowym projektem trenera wewnętrznego oraz tematycznymi projektami w grupie trenerów i konsultantów.

Jest doświadczonym asesorem zajmującym się rekrutacjami kandydatów na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie – przeprowadziła szereg sesji Assesment
i Development Center. Realizuje projekty biznesowe w zakresie kultury organizacyjnej firm (systemy ocen pracowniczych, programy motywacyjne, system funkcjonowania trenera wewnętrznego
w firmie).

Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach komunikacji i asertywności, „train the trainer”, szeroko pojętych umiejętności menedżerskich oraz obsługi klienta. Szkolenia o tematyce motywowania
i zarządzania zasobami ludzkimi prowadziła zarówno dla firm o charakterze usługowym, jak i firm produkcyjnych oraz jednostek administracji publicznej.

Realizowała szkolenia min. dla :

Agencja Rynku Rolnego, AIG Credit SA, Araj, Bank Polskiej Spółdzielczości, Cermag S.A, Credin, Eurocomfort, Ferrpol, GEA Technika Cieplna, Inea S.A., ING Bank Śląski, Krajowy Rejestr Długów, Marcopol, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodno-Kanalizacyjne we Wrocławiu, Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, Miejski Zarząd Budynków w Wałbrzychu, Ministerstwo Skarbu Państwa, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Nokia Siemens, NEONET, Novol, Opolska SKOK, POCH S.A., Pollena Ostrzeszów, Rigips Polska, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Urząd Miejski we Wrocławiu, Wabco Polska, WPO Alba, Zakład Opieki Zdrowotnej we Wrocławiu.

SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)

KATEGORIA: Komercjalizacja wiedzy

KOSZT:1050 zł netto

TERMINY:

  • 30-31 stycznia 2017 r.
  • 27-28 lipca 2017 r.
  • 16-17 listopada 2017 r.

CZAS TRWANIA:

LOKALIZACJA:
Sala dydaktyczna Wyższej Szkoły Zarządzania Edukacja,
ul. Krakowska 56-62;
50-425 Wrocław

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

Uzupełnij formularz i zapisz się na szkolenie

Skontaktuj się z Nami!

Jeśli masz jakieś pytanie - nie zwlekaj! Napisz do Nas wiadomość, a my odpowiemy w ciągu trzech godzin.

Start typing and press Enter to search