JAK NIE DAĆ SIĘ ZMANIPULOWAĆ KLIENTOWI? – CZYLI ASERTYWNY HANDLOWIEC
Program szkolenia
Dlaczego klienci zachowują się nieznośnie?
- Gry handlowe – gry klienckie. Psychologiczne podłoże „złych” zachowań klientów.
Asertywność – narzędzie skuteczne w radzeniu sobie z klientami.
- 4 style zachowania w relacjach międzyludzkich: pasywna, agresywna, manipulująca, asertywna.
Asertywne przyjmowanie krytyki
- prezentacja asertywnego modelu przyjmowania krytyki
- ćwiczenie umiejętności zadawania pytań,
- ćwiczenie umiejętności udzielania informacji zwrotnej, oddzielania faktów od opinii,
- ćwiczenie umiejętności stawiania granic, czyli jak się bronić w sytuacji ataku i zachowań agresywnych (werbalnych).
Asertywne stawianie granic.
- co to są granice i dlaczego ich stawianie, zwłaszcza w sytuacji wywierania nacisku, agresji, ataku jest tak ważne?
- model asertywnego stawiania granic.
Asertywna konfrontacja różnych punktów widzenia
- rozpoznanie oraz identyfikacja sytuacji trudnych, w których dochodzi do konfrontacji różnych punktów widzenia
- kto ma prawo do swoich przekonań? – najczęstsze błędy jakie popełniamy w sytuacji sporu,
- asertywne założenia ułatwiające stosowanie modelu asertywnej konfrontacji przekonań, różnych punktów widzenia,
- prezentacja modelu asertywnej konfrontacji przekonań.
Asertywne odmawianie
- ćwiczenie umiejętności przeciwstawienia się manipulacji – presji, wywoływaniu poczucia winy, krzywdy,
- prezentacja modelu asertywnej odmowy i technik ją wspierających
Asertywne przyjmowanie reklamacji.
- asertywne przyjmowanie reklamacji uzasadnionej – model,
- asertywne przyjmowanie reklamacji nieuzasadnionej – model.
Prowadzący szkolenie:
Kinga Truś – trener / konsultant psycholog społeczny, stały trener Agencji Rozwoju Innowacji SA, specjalizuje się w szkoleniach prowadzonych technikami aktywnymi (m.in. NLP), głównie z zakresie komunikacji, kreatywności, stresu, asertywności itp. Bogate doświadczenie trenerskie zdobyła dzięki współpracy z polskimi, jak i zagranicznymi ośrodkami szkoleniowymi. Szkoliła min. Telefonię Lokalną Dialog, Cargill, Bank Pocztowy, Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź S.A., AUTOLIV POLAND Sp. z o.o., KolTram Sp. z o.o., Winuel SA, Mahle Krotoszyn SA , Centrum Badania Jakości Sp. z o.o. w Lubinie, JZO Sp. z o.o., Elektrownia RYBNIK SA, Pol-Motors Sp. z o.o., ELKOM SA w Opolu, KGHM Polska Miedź SA, EnergiaPro SA w Opolu, Legnicy, Wrocławiu i Jeleniej Górze, Max Elektronik w Zielonej Górze, Sygnity SA w Warszawie i in.
SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)
KATEGORIA:Szkolenia handlowe
KOSZT:1050 zł netto
TERMINY:
- 2-3 października 2017 r.
LOKALIZACJA:
Sala dydaktyczna Wyższej Szkoły Zarządzania Edukacja,
ul. Krakowska 56-62;
50-425 Wrocław