PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Program szkolenia
Leadership
- Kierownik a przywódca – różnice w rolach. Kiedy warto być/ nie być liderem?
- Role przywódcze w organizacji (podnoszenie efektywności w warunkach presji, kreowanie wizji, budowanie relacji opartej na zaufaniu).
- Wzmacnianie własnego potencjału przywódczego:
- Wizja – porywać czy popychać do wykonywania zadań. Czego ma dotyczyć wizja, jak sprzedawać wizję swoich pomysłów/ zmian organizacyjnych? Jak zarażać? Metody sprzedawania wizji.
- Autorytet. Mity o autorytetach. Źródła autorytetu. Jak wykorzystywać swoje słabe strony do budowania autorytetu?
Budowanie relacji opartej na zaufaniu
- Lider, jako osoba wiarygodna i przewidywalna. Kluczowa rola dostępności. Budowanie wizerunku własnej dostępności w strukturze organizacyjnej – szczebel bezpośredniej podległości i niższe.
- Jak kreować swój wizerunek, by budować relacje sprzyjające zarządzaniu ludźmi?
- Cztery style budowania relacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania zespołu.
- Model „areny”, jako wzorzec przejrzystego wizerunku lidera.
- Narzędzia komunikacyjne wzmacniające ten wizerunek.
Wpływanie na innych a przewodzenie
- Władza i jej źródła. Kiedy z nich korzystać? Dylemat: władza czy wpływanie. Kiedy władza? Kiedy wpływanie?
- Narzędzia wywierania wpływu:
- Budowanie poparcia.
- Możliwości zwiększania własnego wpływu w relacjach z pracownikiem przez wykorzystywanie swoich silnych stron (dominacji bądź popularności).
- Język pozytywu, język korzyści.
Jak budować i rozwijać zespół
- Mechanizmy tworzenia się zespołu. Warunki jakie powinniśmy stworzyć aby zespoły działały efektywnie.
- Zagrożenia wynikające z pracy zespołów – przyczyny, sygnały, zapobieganie. Momenty potencjalnie kryzysowe w trakcie rozwoju zespołu- przekazywanie informacji o zmianach, przesunięciach i zwolnienia, konflikty, pogorszenie warunków pracy itp.
- Potrzeby członków zespołu (w dziedzinie zadań, utrzymania grupy, rozwoju indywidualnego).
- Jak wzmacniać nastawienie na realizację celów zespołu?
- Fazy i dynamika rozwoju zespołu – jak sprawnie przechodzić od fazy formowania do fazy działania? Momenty potencjalnie kryzysowe w trakcie rozwoju zespołu.
- Zasady efektywnej pracy zespołu.
Wykorzystanie potencjału zespołu. Kto jest kim w zespole.
- Jak kierownik może wykorzystać potencjał członków zespołu?
- Typologia ról zespołowych w wymiarze zadaniowym i interpersonalnym oraz ich znaczenie dla pracy zespołu.
- Kompetencje merytoryczne i społeczne członków zespołu.
- Autodiagnoza oraz diagnoza ról członków swojego zespołu. Komplementarność ról.
Zespołowe rozwiązywanie problemów
- Praca z zespołem, organizacja spotkania.
- Zasady prowadzenia efektywnej dyskusji.
- Etapy osiągania konsensusu.
- Technika zadawania pytań.
- Techniki prowadzenia dyskusji.
- Zasady przygotowania wystąpień.
Konflikt w zespole
- Konflikt, jako źródło zastępczej stymulacji w zespole. Funkcja i pozytywy konfliktu.
- Wzmacnianie nastawienia na szukanie rozwiązań, a nie problemów i winnych.
- Co przyczynia się do spirali konfliktu? Analiza radzenia sobie z sytuacja konfliktową. Koło konfliktu. Style rozwiązywania konfliktów.
- Analiza najczęściej występujących konfliktów
Prowadzący szkolenie:
Mgr Kinga Truś – psycholog społeczny, stały trener Agencji Rozwoju Innowacji, specjalizuje się w szkoleniach prowadzonych technikami aktywnymi (m.in. NLP), głównie z zakresie komunikacji, kreatywności, stresu, asertywności itp. Bogate doświadczenie trenerskie zdobyła dzięki współpracy z polskimi, jak i zagranicznymi ośrodkami szkoleniowymi. Szkoliła min. Telefonię Lokalną Dialog, Cargill, Bank Pocztowy, Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź S.A., AUTOLIV POLAND Sp. z o.o., KolTram Sp. z o.o., Winuel SA, Mahle Krotoszyn SA , Centrum Badania Jakości Sp. z o.o. w Lubinie, JZO Sp. z o.o., Elektrownia RYBNIK SA, Pol-Motors Sp. z o.o., ELKOM SA w Opolu, KGHM Polska Miedź SA, EnergiaPro SA w Opolu, Legnicy, Wrocławiu i Jeleniej Górze, Max Elektronik w Zielonej Górze, Sygnity SA w Warszawie i in.
SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)
KATEGORIA: Doskonalenie umiejętności menedżerskich
KOSZT:1070 zł netto
TERMINY:
- 27-28 lutego 2017 r.
- 11-12 maja 2017 r.
- 3-4 lipca 2017 r.
- 27-28 września 2017 r.
- 23-24 listopada 2017 r.
LOKALIZACJA:
Sala dydaktyczna Wyższej Szkoły Zarządzania Edukacja,
ul. Krakowska 56-62;
50-425 Wrocław