Agencja Rozwoju Innowacji SA od 2007r. współpracuje z samorządami i instytucjami finansów publicznych przy pozyskiwaniu dotacji z Regionalnych i Krajowych Programów Operacyjnych.
Oferujemy przygotowanie:
studium wykonalności projektu
wniosku o dofinansowanie.
Działanie 7.1. Inwestycje w edukację przedszkolną, podstawową i gimnazjalną
KIERUNKI WSPARCIA
7.1.A. Edukacja przedszkolna mająca na celu tworzenie nowych miejsc przedszkolnych
1. Przedsięwzięcia z zakresu tworzenia nowych miejsc dla dzieci w wieku przedszkolnym i wypełniania luki w dostępie do tego typu usług realizowane poprzez przebudowę, rozbudowę, adaptację, budowę (w tym także zakupu wyposażenia) budynków przedszkolnych oraz innych form wychowania przedszkolnego.
Budowa nowych obiektów przedszkolnych jest możliwa wyłącznie w sytuacji, gdy przebudowa, rozbudowa lub adaptacja istniejących budynków nie jest możliwa lub jest nieuzasadniona ekonomicznie oraz musi uwzględniać trendy demograficzne zachodzące na danym obszarze.
2. Przedsięwzięcia z zakresu tworzenia nowych miejsc dla dzieci w wieku przedszkolnym i wypełniania luki w dostępie do tego typu usług realizowane poprzez zakup wyposażenia do budynków przedszkolnych oraz innych form wychowania przedszkolnego.
W ramach edukacji przedszkolnej preferowane będą projekty:
- na obszarach charakteryzujących się słabym dostępem do edukacji przedszkolnej;
- dotyczące przedszkoli integracyjnych (w tym przedszkoli posiadających oddziały integracyjne).
7.1.B. Edukacja szkolna zwłaszcza w zakresie zajęć matematyczno -przyrodniczych i cyfrowych.
1. Przedsięwzięcia prowadzące bezpośrednio do poprawy warunków nauczania zwłaszcza w zakresie zajęć matematyczno-przyrodniczych i cyfrowych realizowane poprzez przebudowę, rozbudowę, adaptację lub budowę (w tym także zakup wyposażenia) szkół i placówek.
Budowa nowej infrastruktury edukacji ogólnej (szkół) będzie możliwa tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy przebudowa, rozbudowa lub adaptacja istniejących budynków jest niemożliwa lub jest nieuzasadniona ekonomicznie. Interwencja w zakresie budowy nowej infrastruktury edukacji ogólnej musi uwzględniać trendy demograficzne zachodzące na danym obszarze oraz efektywność kosztową.
2. Przedsięwzięcia z zakresu wyposażenia w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne pracowni, zwłaszcza matematyczno-przyrodniczych i cyfrowych.
3. Przedsięwzięcia z zakresu wyposażenia w sprzęt specjalistyczny i pomoce dydaktyczne do wspomagania rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. uczniów niepełnosprawnych, uczniów szczególnie uzdolnionych w szkołach podstawowych i gimnazjalnych.
- W ramach edukacji podstawowej i gimnazjalnej preferowane będą projekty: dostosowujące szkoły do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- zapewniające rozwój infrastruktury w zakresie nauk matematyczno- przyrodniczych i cyfrowych (wyposażenie pracowni).
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 85% w przypadku projektów nieobjętych pomocą publiczną.
PLANOWANY TERMIN OGŁOSZENIA KONKURSU:
grudzień 2015 r.