KSIĘGOWOŚĆ I ROZLICZANIE PROJEKTÓW FINANSOWANYCH W RAMACH ŚRODKÓW UE

Najbliższe szkolenie odbędzie się za:

  • 00days
  • 00hours
  • 00minutes
  • 00seconds

Cel szkolenia:

Pozyskanie środków na realizację określonego celu to ponoć drobiazg w porównaniu z rozliczaniem projektu w trakcie jego realizacji oraz po jego zakończeniu. Proponujemy więc szkolenie dla wszystkich tych osób, które do tej pory nie zajmowały się rozliczaniem projektów, a także osoby, które mają już takie doświadczenie i chciałby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z dostosowaniem do nowych wymogów perspektywy finansowej 2014-2020.

Wykładowca:

Gabriela Suski Borek – trener, konsultant, absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Stały współpracownik wielu firm szkoleniowych, Urzędów Marszałkowskich, Ministerstwa Gospodarki w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów w celu pozyskania środków unijnych, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie.
Prowadzi szkolenia z rachunkowości i finansów, w szczególności: rachunkowości finansowej, zarządczej, budżetowej, zarządzania księgowością i finansami spółki akcyjnej oraz projektów unijnych, nadzoru nad realizacją budżetu, analizą dokumentów księgowych, sporządzaniem raportów i bilansów finansowych, prowadzeniem sprawozdawczości projektu.

Biegle zna zasady kwalifikowalności kosztów projektów oraz zasady ujęcia księgowego i rozliczanie kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych projektu, programów pomocowych, tworzenia dokumentacji do wniosków, ma szeroką wiedza z zakresu form prowadzenia działalności, możliwości korzystania z programów pomocowych oraz procedur audytorskich.

SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)

KATEGORIA:Fundusze unijne

KOSZT:990 zł netto

TERMINY: 14-15 września 2016 r.

CZAS TRWANIA:2 dni w godz. 9.00-15.15

LOKALIZACJA:
Centrum Konferencyjne Zachodniej Izby Gospodarczej
ul. Ofiar Oświęcimskich 41/43
50-059 Wrocław

Program szkolenia

I DZIEŃ

1. KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW

  • akty prawne i dokumenty regulujące kwalifikowalność wydatków
    zakres obowiązywania wytycznych
    ogólne i podstawowe zasady kwalifikowania wydatków
    praktyczne wskazówki

2. WYODRĘBNIONA EWIDENCJA KSIĘGOWA DLA OPERACJI ZWIĄZANYCH Z WYKORZYSTANIEM FUNDUSZY STRUKTURALNYCH

  • obowiązki projektodawcy prowadzącego pełne księgi rachunkowe
    zmiany w dokumentach firmowych w związku z realizacją projektu:
    polityka rachunkowości – osoby odpowiedzialne za ich dokonanie (wzór)
    obieg dokumentów
    dostosowanie i konstrukcja zakładowego planu kont dla celów ewidencji księgowej projektów
    wymagania w odniesieniu do informatycznego systemu finansowo – księgowego beneficjenta – dla kogo i jaki cel ujednolicenia

3. PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW

  • terminy przechowywania dokumentacji
    jakie dokumenty trzeba przechowywać?
    jakie działania warto dokumentować?

4. DOKUMENTACJA KSIĘGOWA DLA POTRZEB ROZLICZENIA WYDATKÓW PROJEKTU

  • Wymagania instytucji wdrażającej
    • opis faktur VAT, rachunków i innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej
    • kompletowanie dowodów do celów przygotowania zestawienia poniesionych wydatków
    • przygotowanie do zapłaty (wydatku) faktur, rachunków za
    • wykonane inwestycje, remonty (za dostawę materiałów, roboty i usługi , za inwestycje, inwestycje zakończone). kompletowanie dowodów do celów przygotowania estawienia poniesionych wydatków
  • Archiwizacja dokumentacji projektowej
    • Ewidencja środków trwałych oraz dokumentacja związana z ewidencją środków trwałych.
  • Kwalifikowanie środków trwałych
    • odpisy amortyzacyjne
    • zakładowy plan kont,
    • środki trwałe w budowie , umorzenie środków trwałych
    • najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej
    • ewidencji księgowej i kodu księgowego
    • wartość środka trwałego,
    • agregowanie kosztów inwestycji,
    • konto środki trwałe w budowie
    • ewidencja obiektów inwentarzowych,
    • oddanie środka trwałego do użytku, ,
    • dokumentowanie środków trwałych w budowie
  • Obowiązki Beneficjenta związane z zakończeniem realizacji projektu
    • Podstawowe pojęcia i definicje związane z procesem zamknięcia projektu
    • Obowiązek realizacji projektu zgodnie z systemem realizacji Programu Operacyjnego.
    • Obowiązek sprawozdawczości i monitorowania postępu realizacji celów projektu
    • Obowiązek utrzymania trwałości projektu
    • Wymóg prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej
    • Obowiązki w zakresie promocji projektu

II DZIEŃ

  • Zasady rozliczenia końcowego projektu
    • Obowiązek i termin składania wniosku o płatność końcową
    • Ewidencja dowodów księgowych we wniosku o płatność
    • Wykazywanie postępu i zakończenia rzeczowo-finansowego projektu
    • Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność
    • Załączniki do wniosku o płatność końcową
    • Typowe błędy w toku procesu rozliczeń końcowych
    • Prezentacja wniosku o płatność oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych
  • Kontrola na zakończenie projektu
    • Rola i zadania kontroli wewnętrznej u Beneficjenta
    • Terminy i cele kontroli
      kontrola krok po kroku w tym: zakres przedmiotowy kontroli, informacja pokontrolna, czynności pokontrolne
    • Dobór projektów do objęcia czynnościami kontrolnymi
    • Rodzaje kontroli, obszary kontrolowane
    • Prawa i obowiązki kontrolującego i kontrolowanego
    • Zasady przeprowadzania kontroli
    • Dokumenty kontroli
    • Najczęstsze błędy Beneficjentów
    • Rodzaje uchybień (drobne i istotne) oraz pojęcie nieprawidłowości
  • Kontrola trwałości projektu
    • Obowiązujący okres trwałości projektów
    • Podstawowe definicje (Zasadnicza modyfikacja, Infrastruktura,
    • Zaprzestanie działalności produkcyjnej, Zmiana charakteru własności, Zmiana charakteru operacji, Warunki realizacji projektu, Nieuzasadniona orzyść, Nieoszukańcze bankructwo)
    • Analiza możliwości dokonania zmian w projekcie w okresie jego trwałości: sposoby postępowania dla zasadniczej modyfikacji, zmiany charakteru własności infrastruktury, zaprzestania działalności, zmiany harakteru i warunków operacji, uzyskania nienależnej (nieuzasadnionej) korzyści, terminu zakończenia projektu,
    • Dopuszczalne i niedopuszczalne przekształcenia prawno-własnościowe Beneficjentów i podmiotów zarządzających produktami projektu,
    • Następstwo prawne a wymogi trwałości instytucjonalnej projektu,
  • Monitorowanie dochodowości projektów na etapie ich eksploatacji
    • Kwestia monitorowania dochodowości projektów nieobjętych pomocą publiczną – podstawowe definicje.
    • Procedury monitorowania dochodu w przypadku projektów generujących dochód,
    • Podstawowe zasady weryfikacji luki finansowej.
    • Trwałość finansowa projektów objętych pomocą publiczną
    • Najczęstsze przykłady naruszenia trwałości projektów
  • Korekty finansowe
    • Pojęcie i występowanie korekt finansowych
    • Ograniczenie kwalifikowalności wydatków w przypadku nieutrzymania wskaźników produktu
    • Sankcje z tytułu nieosiągnięcia zakładanych wskaźników rezultatu
    • Zasada „siły wyższej i wyjątkowych okoliczności”
    • Proces dokonywania korekt zgodnie z zapisami Zaleceń w zakresie korygowania wydatków
    • Dyskusja końcowa – sesje pytań i odpowiedzi, konsultacje indywidualne.

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

Uzupełnij formularz i zapisz się na szkolenie

Skontaktuj się z Nami!

Jeśli masz jakieś pytanie - nie zwlekaj! Napisz do Nas wiadomość, a my odpowiemy w ciągu trzech godzin.

Start typing and press Enter to search