PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

Najbliższe szkolenie odbędzie się za:

  • 00days
  • 00hours
  • 00minutes
  • 00seconds

Głównym celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznych umiejętności w zakresie kierowania zespołami ludzkimi poprzez rozwój miękkich i interpersonalnych kompetencji menedżerskich. Trening nastawiony jest na praktyczne przećwiczenie wybranych grup umiejętności.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

  • zapoznają się z aktualnymi wymaganiami psychologicznymi stawianym szefom,
    w szczególności z kompetencjami interpersonalnymi,
  • przećwiczą umiejętność precyzyjnego przekazywania zadań i określą źródła możliwych nieporozumień,
  • poznają zasady wyznaczania celów dla zespołu i poszczególnych pracowników,
  • zapoznają się z zasadami efektywnej komunikacji z zespołem,
  • przećwiczą interpersonalne umiejętności przydatne w rozwiązywaniu konfliktów.
  • przećwiczą praktyczne umiejętności asertywne.

Wykładowca:

Kinga Truś – psycholog społeczny, stały trener Agencji Rozwoju Innowacji, specjalizuje się w szkoleniach prowadzonych technikami aktywnymi (m.in. NLP), głównie z zakresie komunikacji, kreatywności, stresu, asertywności itp. Bogate doświadczenie trenerskie zdobyła dzięki współpracy z polskimi, jak i zagranicznymi ośrodkami szkoleniowymi. Szkoliła m.in. Telefonię Lokalną Dialog, Cargill, Bank Pocztowy, Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź S.A., AUTOLIV POLAND Sp. z o.o., KolTram Sp. z o.o., Winuel SA, Mahle Krotoszyn SA , Centrum Badania Jakości Sp. z o.o. w Lubinie, JZO Sp. z o.o., Elektrownia RYBNIK SA, Pol-Motors Sp. z o.o., ELKOM SA w Opolu, KGHM Polska Miedź SA, EnergiaPro SA w Opolu, Legnicy, Wrocławiu i Jeleniej Górze, Max Elektronik w Zielonej Górze, Sygnity SA w Warszawie i in

SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)

KATEGORIA: Szkolenia menedżerskie

KOSZT:1050 zł netto

TERMINY: 10-11 października 2016 r.

CZAS TRWANIA:2 dni w godz. 9.00-15.15

LOKALIZACJA:
Centrum Konferencyjne Zachodniej Izby Gospodarczej
ul. Ofiar Oświęcimskich 41/43
50-059 Wrocław

Program szkolenia

I DZIEŃ

Leadership

  • Kierownik a przywódca – różnice w rolach. Kiedy warto być/ nie być liderem?
  • Role przywódcze w organizacji (podnoszenie efektywności w warunkach presji, kreowanie wizji, budowanie relacji opartej na zaufaniu).
  • Wzmacnianie własnego potencjału przywódczego:
  • Wizja – porywać czy popychać do wykonywania zadań. Czego ma dotyczyć wizja, jak sprzedawać wizję swoich pomysłów/ zmian organizacyjnych? Jak zarażać? Metody sprzedawania wizji.
  • Autorytet. Mity o autorytetach. Źródła autorytetu. Jak wykorzystywać swoje słabe strony do budowania autorytetu

Budowanie relacji opartej na zaufaniu

  • Lider, jako osoba wiarygodna i przewidywalna. Kluczowa rola dostępności. Budowanie wizerunku własnej dostępności w strukturze organizacyjnej – szczebel bezpośredniej podległości i niższe.
  • Jak kreować swój wizerunek, by budować relacje sprzyjające zarządzaniu ludźmi?
  • Cztery style budowania relacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania zespołu.
  • Model „areny”, jako wzorzec przejrzystego wizerunku lidera.
  • Narzędzia komunikacyjne wzmacniające ten wizerunek.

Wpływanie na innych a przewodzenie

  • Władza i jej źródła. Kiedy z nich korzystać? Dylemat: władza czy wpływanie. Kiedy władza? Kiedy wpływanie?
  • Narzędzia wywierania wpływu:
  • Budowanie poparcia.
  • Możliwości zwiększania własnego wpływu w relacjach z pracownikiem przez wykorzystywanie swoich silnych stron (dominacji bądź popularności).
  • Język pozytywu, język korzyści.

II DZIEŃ

Jak budować i rozwijać zespół

  • Mechanizmy tworzenia się zespołu. Warunki jakie powinniśmy stworzyć aby zespoły działały efektywnie.
  • Zagrożenia wynikające z pracy zespołów – przyczyny, sygnały, zapobieganie. Momenty potencjalnie kryzysowe w trakcie rozwoju zespołu- przekazywanie informacji o zmianach, przesunięciach i zwolnienia, konflikty, pogorszenie warunków pracy itp.
  • Potrzeby członków zespołu (w dziedzinie zadań, utrzymania grupy, rozwoju indywidualnego).
  • Jak wzmacniać nastawienie na realizację celów zespołu?
  • Fazy i dynamika rozwoju zespołu – jak sprawnie przechodzić od fazy formowania do fazy działania? Momenty potencjalnie kryzysowe w trakcie rozwoju zespołu.
  • Zasady efektywnej pracy zespołu.

Wykorzystanie potencjału zespołu. Kto jest kim w zespole.

  • Jak kierownik może wykorzystać potencjał członków zespołu?
  • Typologia ról zespołowych w wymiarze zadaniowym i interpersonalnym oraz ich znaczenie dla pracy zespołu.
  • Kompetencje merytoryczne i społeczne członków zespołu.
  • Autodiagnoza oraz diagnoza ról członków swojego zespołu.
  • Komplementarność ról.

Zespołowe rozwiązywanie problemów

  • Praca z zespołem, organizacja spotkania.
  • Zasady prowadzenia efektywnej dyskusji.
  • Etapy osiągania konsensusu.
  • Technika zadawania pytań.
  • Techniki prowadzenia dyskusji.
  • Zasady przygotowania wystąpień.

Konflikt w zespole

  • Konflikt, jako źródło zastępczej stymulacji w zespole. Funkcja i pozytywy konfliktu.
  • Wzmacnianie nastawienia na szukanie rozwiązań, a nie problemów i winnych.
  • Co przyczynia się do spirali konfliktu? Analiza radzenia sobie z sytuacja konfliktową. Koło konfliktu. Style rozwiązywania konfliktów.
  • Analiza najczęściej występujących konfliktów

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

Uzupełnij formularz i zapisz się na szkolenie

Skontaktuj się z Nami!

Jeśli masz jakieś pytanie - nie zwlekaj! Napisz do Nas wiadomość, a my odpowiemy w ciągu trzech godzin.

Start typing and press Enter to search