PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Najbliższe szkolenie odbędzie się za:
- days
- hours
- minutes
- seconds
Głównym celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznych umiejętności w zakresie kierowania zespołami ludzkimi poprzez rozwój miękkich i interpersonalnych kompetencji menedżerskich. Trening nastawiony jest na praktyczne przećwiczenie wybranych grup umiejętności.
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- zapoznają się z aktualnymi wymaganiami psychologicznymi stawianym szefom,
w szczególności z kompetencjami interpersonalnymi, - przećwiczą umiejętność precyzyjnego przekazywania zadań i określą źródła możliwych nieporozumień,
- poznają zasady wyznaczania celów dla zespołu i poszczególnych pracowników,
- zapoznają się z zasadami efektywnej komunikacji z zespołem,
- przećwiczą interpersonalne umiejętności przydatne w rozwiązywaniu konfliktów.
- przećwiczą praktyczne umiejętności asertywne.
Wykładowca:
Kinga Truś – psycholog społeczny, stały trener Agencji Rozwoju Innowacji, specjalizuje się w szkoleniach prowadzonych technikami aktywnymi (m.in. NLP), głównie z zakresie komunikacji, kreatywności, stresu, asertywności itp. Bogate doświadczenie trenerskie zdobyła dzięki współpracy z polskimi, jak i zagranicznymi ośrodkami szkoleniowymi. Szkoliła m.in. Telefonię Lokalną Dialog, Cargill, Bank Pocztowy, Centralny Ośrodek Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź S.A., AUTOLIV POLAND Sp. z o.o., KolTram Sp. z o.o., Winuel SA, Mahle Krotoszyn SA , Centrum Badania Jakości Sp. z o.o. w Lubinie, JZO Sp. z o.o., Elektrownia RYBNIK SA, Pol-Motors Sp. z o.o., ELKOM SA w Opolu, KGHM Polska Miedź SA, EnergiaPro SA w Opolu, Legnicy, Wrocławiu i Jeleniej Górze, Max Elektronik w Zielonej Górze, Sygnity SA w Warszawie i in
SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)
KATEGORIA: Szkolenia menedżerskie
KOSZT:1050 zł netto
TERMINY: 10-11 października 2016 r.
CZAS TRWANIA:2 dni w godz. 9.00-15.15
LOKALIZACJA:
Centrum Konferencyjne Zachodniej Izby Gospodarczej
ul. Ofiar Oświęcimskich 41/43
50-059 Wrocław
Program szkolenia
I DZIEŃ
Leadership
- Kierownik a przywódca – różnice w rolach. Kiedy warto być/ nie być liderem?
- Role przywódcze w organizacji (podnoszenie efektywności w warunkach presji, kreowanie wizji, budowanie relacji opartej na zaufaniu).
- Wzmacnianie własnego potencjału przywódczego:
- Wizja – porywać czy popychać do wykonywania zadań. Czego ma dotyczyć wizja, jak sprzedawać wizję swoich pomysłów/ zmian organizacyjnych? Jak zarażać? Metody sprzedawania wizji.
- Autorytet. Mity o autorytetach. Źródła autorytetu. Jak wykorzystywać swoje słabe strony do budowania autorytetu
Budowanie relacji opartej na zaufaniu
- Lider, jako osoba wiarygodna i przewidywalna. Kluczowa rola dostępności. Budowanie wizerunku własnej dostępności w strukturze organizacyjnej – szczebel bezpośredniej podległości i niższe.
- Jak kreować swój wizerunek, by budować relacje sprzyjające zarządzaniu ludźmi?
- Cztery style budowania relacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania zespołu.
- Model „areny”, jako wzorzec przejrzystego wizerunku lidera.
- Narzędzia komunikacyjne wzmacniające ten wizerunek.
Wpływanie na innych a przewodzenie
- Władza i jej źródła. Kiedy z nich korzystać? Dylemat: władza czy wpływanie. Kiedy władza? Kiedy wpływanie?
- Narzędzia wywierania wpływu:
- Budowanie poparcia.
- Możliwości zwiększania własnego wpływu w relacjach z pracownikiem przez wykorzystywanie swoich silnych stron (dominacji bądź popularności).
- Język pozytywu, język korzyści.
II DZIEŃ
Jak budować i rozwijać zespół
- Mechanizmy tworzenia się zespołu. Warunki jakie powinniśmy stworzyć aby zespoły działały efektywnie.
- Zagrożenia wynikające z pracy zespołów – przyczyny, sygnały, zapobieganie. Momenty potencjalnie kryzysowe w trakcie rozwoju zespołu- przekazywanie informacji o zmianach, przesunięciach i zwolnienia, konflikty, pogorszenie warunków pracy itp.
- Potrzeby członków zespołu (w dziedzinie zadań, utrzymania grupy, rozwoju indywidualnego).
- Jak wzmacniać nastawienie na realizację celów zespołu?
- Fazy i dynamika rozwoju zespołu – jak sprawnie przechodzić od fazy formowania do fazy działania? Momenty potencjalnie kryzysowe w trakcie rozwoju zespołu.
- Zasady efektywnej pracy zespołu.
Wykorzystanie potencjału zespołu. Kto jest kim w zespole.
- Jak kierownik może wykorzystać potencjał członków zespołu?
- Typologia ról zespołowych w wymiarze zadaniowym i interpersonalnym oraz ich znaczenie dla pracy zespołu.
- Kompetencje merytoryczne i społeczne członków zespołu.
- Autodiagnoza oraz diagnoza ról członków swojego zespołu.
- Komplementarność ról.
Zespołowe rozwiązywanie problemów
- Praca z zespołem, organizacja spotkania.
- Zasady prowadzenia efektywnej dyskusji.
- Etapy osiągania konsensusu.
- Technika zadawania pytań.
- Techniki prowadzenia dyskusji.
- Zasady przygotowania wystąpień.
Konflikt w zespole
- Konflikt, jako źródło zastępczej stymulacji w zespole. Funkcja i pozytywy konfliktu.
- Wzmacnianie nastawienia na szukanie rozwiązań, a nie problemów i winnych.
- Co przyczynia się do spirali konfliktu? Analiza radzenia sobie z sytuacja konfliktową. Koło konfliktu. Style rozwiązywania konfliktów.
- Analiza najczęściej występujących konfliktów