ZARZĄDZANIE PROJEKTEM. EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE CZASEM I HARMONOGRAMEM

Najbliższe szkolenie odbędzie się za:

  • 00days
  • 00hours
  • 00minutes
  • 00seconds

Zarządzanie projektami – zarówno tymi małymi, jak i dużymi – jest nie lada wyzwaniem, a im mniej komplikacji podczas realizacji projektu, tym większy sukces. Oczywiście najlepiej, gdy trudności nie pojawiają się wcale. Jednak jak osiągnąć taki stan, gdzie czas, jakość, budżet oraz zakres funkcjonują w uporządkowanej, współgrającej piramidzie? Co w przypadku, gdy realizacji projektu towarzyszy duża niepewność i zmienność?

Teoria, zdobyta w literaturze przedmiotu, często nie daje praktycznych umiejętności zarządzania projektem. Dlatego warto skorzystać z kompetencji oraz umiejętności zespołu naszych ekspertów, którzy pomogli w tej kwestii nie jednej firmie oraz osobie.

Dzięki wykorzystywaniu m.in. metod Agile Project Management oraz metod wypracowanych przez siebie, nasi eksperci są w stanie dobrać najlepsze rozwiązania do danego rodzaju projektu. Natomiast, jeżeli projektowi towarzyszy wiele niepewności, potrafią także, stworzyć odpowiedni zestaw narzędzi, który pomoże w fazie przygotowania oraz realizacji danego projektu.

Wykładowcy:

Tomasz Kurek – trener i doradca biznesu
Przedsiębiorca, menadżer, trener biznesu i doradca z dziesięcioletnim stażem w zakresie zarządzania organizacjami i zespołami projektowymi. Członek Zarządu Agencji Rozwoju Innowacji SA, odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie usług z zakresu komercjalizacji wiedzy i transferu technologii. Doradzał przy opracowaniu kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych wprowadzających do oferty firm nowe produkty i usługi. Współtworzył kilkanaście strategii rozwoju firm i instytucji publicznych, strategii komercjalizacji wynalazku i pozyskania inwestora. Zwolennik ciągłego i dobrze zaplanowanego doskonalenia organizacji w oparciu o zestaw narzędzi dobranych indywidualnie do jej sytuacji i potrzeb.

Robert Głos – trener
Praktyk zarządzania produkcją, trener. Przez wiele lat związany z branżą produkcji wód mineralnych: samodzielny specjalista w Nałęczowianka Sp. z o.o., dyrektor generalny i dyrektor zakładu w Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. (producent wody Cisowianka). Zajmował się w nich zarządzaniem przedsiębiorstwem, wdrażaniem systemów zarządzania procesami produkcyjnymi, zarządzaniem łańcuchem dostaw, wdrażaniem nowych technologii produkcji, wdrażaniem systemów jakościowych. Dzięki swojemu doświadczeniu prowadzi zajęcia oparte na ćwiczeniach, w wyniku czego uczestnicy mogą nowo nabytą wiedzę sprawdzić w praktyce.

SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)

KATEGORIA:Zarządzanie Projektami

KOSZT:980 zł netto

TERMINY: 28-29 lipca 2016 r., 25-26 sierpnia 2016 r., 7-8 listopada 2016 r.

CZAS TRWANIA:2 dni w godz. 9.00-15.15

LOKALIZACJA:
Centrum Konferencyjne Zachodniej Izby Gospodarczej
ul. Ofiar Oświęcimskich 41/43
50-059 Wrocław

Program szkolenia

I DZIEŃ

1. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • Cykl życia projektu.
  • Obszary zarządzania projektem i ich zhierarchizowanie.
  • Zarządzanie zakresem, harmonogramem i kosztami projektu:- definiowanie i precyzowanie zakresu projektu (tworzenie WBS, PBS i OBS dla projektu),- szacowanie czasu realizacji zadań w projekcie, przypisywanie zasobów,- tworzenie harmonogramów (techniki PDM, CPM i TOC),- szacowanie kosztów, tworzenie budżetu projektu.
  • Zarządzanie zespołem projektu:- kompetencje menedżera projektu i organizacja pracy zespołu projektowego,- identyfikowanie obszarów kompetencji i ról w zespole projektowym (macierz RAM i jego zastosowanie do ustalenia ról i zakresów odpowiedzialności w projekcie).

2. Planowanie i ustalanie priorytetów

  • Określenie celów, które chcemy osiągnąć (cele SMART, rola i wybór mierników KPI oraz pomiar efektywności w realizacji celów)
  • Określenie kryteriów i zasad priorytetyzacji zadań
  • Ustalanie planów działania – horyzont realizacji celów

3. Priorytetyzacja celów i zadań

  • Zasada Pareto i analiza ABC
  • Matryca Eisenhowera – waga vs. pilność zadań
  • Planowanie vs. działanie
  • Delegowanie zadań (korzyści z delegowania, poziomy delegowania, przyczyny niedelegowania, problemy z delegowaniem)

II DZIEŃ

1. Podstawowe zasady optymalizacji zadań i zarządzania czasem

  • Sporządzenie tzw. „budżetu czasu” – na co zużywamy nasz czas?
  • Planowanie roku, miesiąca, tygodnia i dnia
  • Analiza poziomu realizacji planów – stosowanie „slicing”
  • praca w zespole – techniki pracy zespołowej, elementy „visual management” w organizacji pracy zespołu zadaniowego,

2. Codzienne, operacyjne zarządzanie czasem

  • Operacyjne planowanie realizacji zleceń – kolejność realizacji (kolejkowanie), czasochłonność, harmonogramowanie
  • Optymalizacja wykorzystania czasu, likwidowanie tzw. złodziei czasu.

3. Jakość procesów i zasobów

  • Procesowe podejście do zarządzania organizacjami
  • Identyfikowanie, mapowanie i modelowanie procesów w organizacji
  • Analiza i parametryzacja procesów ze względu na sprawność w wykorzystaniu zasobów
  • Doskonalenie procesów,
  • Efektywna komunikacja – planowanie komunikacji.

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

Uzupełnij formularz i zapisz się na szkolenie

[/vc_row]

Skontaktuj się z Nami!

Jeśli masz jakieś pytanie - nie zwlekaj! Napisz do Nas wiadomość, a my odpowiemy w ciągu trzech godzin.

Start typing and press Enter to search