Praktyka zarządzania strategicznego – studia przypadków
Najbliższe szkolenie odbędzie się za:
- days
- hours
- minutes
- seconds
Cel szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów i podporządkowane zasadzie nauki przez doświadczenie. Ma praktyczny, biznesowy charakter i koncentruje się na kluczowych dylematach i błędach współczesnego zarządzania strategicznego. W jego ramach rozwijane są umiejętności formułowania różnych strategii i dokonywania wyborów strategicznych w warunkach prosperity gospodarczej, stagnacji czy globalnego kryzysu. W ramach szkolenia wykorzystane zostaną interaktywne metody nauki. Poprzez wieloletnie doświadczenie trenera, warsztat będzie wzbogacony o elementy doradztwa biznesowego, co pozwoli na dyskusję dotyczącą praktycznych wyzwań, z którymi na co dzień spotykają się uczestnicy szkolenia. W przyjaznej, partnerskiej atmosferze każdy strategiczny dylemat będzie analizowany w oparciu o studia przypadku istniejących firm krajowych i zagranicznych. Uzupełnieniem warsztatów będą panele dyskusyjne, ćwiczenia, praca zespołowa oraz materiały multimedialne.
Adresaci:
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, właścicieli firm i przedsiębiorców, kadry zarządzającej oraz polecany osobom, które planują objąć stanowiska związane z zarządzaniem.
Wykładowca:
dr Jarosław Ignacy
Doktor nauk ekonomicznych o specjalności zarządzanie strategiczne, adiunkt w Katedrze Zarządzania Strategicznego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Brał udział w licznych warsztatach i kursach m.in. „Dynamic Balanced Scorecard – Strategiczna Karta Wyników” organizowany przez Politechnikę Wrocławską, IBM Business Consulting Services i International Institute of Applied System Laxenburg. W 2011 roku ukończył „Szkołę Trenerów Biznesowych” prowadzoną przez trenerów firmy doradczo-szkoleniowej Moderator. Od wielu lat działalność naukową łączy ze stałą współpracą z praktyką gospodarczą jako doradca i konsultant. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zarządzania strategicznego. Autor licznych strategii, analiz oraz ekspertyz wykonanych dla firm, instytucji i jednostek samorządu terytorialnego. W latach 2013-2014 stypendysta w niemieckiej firmie doradczej JP Weber w ramach Miejskiego Programu Wsparcia Partnerstwa Szkolnictwa Wyższego i Nauki „Mozart”. Autor analiz sektorowych wiodących sektorów aglomeracji wrocławskiej. Wykładowca studiów MBA Franklin University/Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu oraz studiów podyplomowych. Uczestnik i ekspert w wielu projektach badawczych w Polsce i krajach Unii Europejskiej dotyczących różnych aspektów przedsiębiorczości, zarządzania strategicznego i New Public Management.
SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)
KATEGORIA:TOP MANAGEMENT
KOSZT:540 zł netto
TERMINY: 21 października 2016 r.
CZAS TRWANIA:1 dzień w godz. 9.00-15.15
LOKALIZACJA:
Centrum Konferencyjne Zachodniej Izby Gospodarczej
ul. Ofiar Oświęcimskich 41/43
50-059 Wrocław
Program szkolenia
MODUŁ 1 – I DZIEŃ
1.Współczesne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw.
Współcześnie radykalnie zmieniają się warunki kreowania rozwoju wszelkich organizacji. W efekcie ewoluuje rozumienie strategii. Istotne staje się ustalenie standardów rozumienia strategii i zarządzania strategicznego adekwatnych do dzisiejszych wyzwań.
2.Strategia i proces zarządzania strategicznego.
3. Uczestnicy zarządzania strategicznego.
4.Założenia strategiczne (wizja, misja, wartości, cele strategiczne).
5. Analiza strategiczna – istota, zakres i cele.
Kluczowym warunkiem sukcesów strategicznych staje się wszechstronna i dogłębna wiedza na temat uwarunkowań rozwojowych. To analiza strategiczna odpowiada za odkrywanie tych wyzwań. Wraz ze wzrostem złożoności i nieprzewidywalności uwarunkowań staje się ona coraz trudniejsza i coraz bardziej niezbędna.
6. Analiza makrootoczenia.
7. Analiza mikrootoczenia.
8. Analiza wnętrza firmy.
9.Wybór strategii.
10. Wybrane aspekty wdrażania strategii.
Skuteczne wdrażanie strategii to niewątpliwie najtrudniejsze zadanie zarządzania strategicznego. To na tym etapie odnotowuje się najwięcej porażek zarządzania strategicznego Jednocześnie jest to etap weryfikujący wartość całego procesu zarządzania rozwojem.
11. Praktyczne problemy zarządzania strategicznego – wymiana doświadczeń.