Gazeta Prawna patronem badania MŚP na temat finansowania inwestycji ze środków unijnych
Jesteśmy w trakcie obejmującego swoim zasięgiem cały kraj badania MŚP dotyczącego dofinansowywania inwestycji ze środków unijnych. Naczelnym celem przeprowadzanego badania jest m.in. określenie poziomu wiedzy przedstawicieli sektora MŚP w zakresie korzystania ze wsparcia UE. Na podstawie analizy wyników badania postanie specjalny raport, który przedstawi najważniejsze potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw, związane z obszarem pozyskiwania dotacji z unijnych funduszy. Organizatorem przedsięwzięcia jest portal o funduszach unijnych pt. Dotacjomat.pl.
Inicjatywie Agencji Rozwoju Innowacji i Comarch patronuje medialnie „Dziennik Gazeta Prawna”.
Wraz z nadejściem nowej, unijnej perspektywy finansowej 2014-2020, polskie firmy stają przed szansą pozyskania środków na inwestycje z wielu programów regionalnych i krajowych. – Niestety, wiedza rodzimych przedsiębiorców na temat dostępnych dotacji jest nadal na bardzo niskim poziomie zauważa – Szymon Gawryszczak pomysłodawca i twórca Dotacjomat.pl.
Jak podkreśla Joanna Dominiak Kierownik Centrum Finansowania Comarch SA – Nasi klienci od kilku lat finansują zakup i wdrożenie systemów Comarch ERP z wykorzystaniem alternatywnych form finansowania jak dotacje unijne – środki z funduszy UE coraz mocniej zyskują na znaczeniu, warto zatem przybliżyć przedsiębiorcom korzyści z ich wykorzystania przy planowaniu inwestycji technologicznych firm.
Celem badania Dotacjomat.pl jest ustalenie potrzeb firm sektora MŚP w obszarze pozyskiwania środków z funduszy unijnych oraz wskazanie najprostszych sposobów korzystania z pomocy UE. Wyniki badania pozwolą na opracowanie raportu, który pomoże przedsiębiorcom w odpowiedzi na pytanie jak pozyskać dodatkowe pieniądze na rozwój firmy. Raport zostanie opublikowany w październiku i będzie omawiał zagadnienia związane z wykorzystaniem środków unijnych przez polskich przedsiębiorców. Jako pierwszy otrzymają go czytelnicy „Dziennik Gazeta Prawna”.
Badanie realizowane jest pod kierunkiem dr Krzysztofa Kapery z Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Patronami projektu są: „Dziennik Gazeta Prawna”, Comarch, Dolnośląski Związek Pracodawców oraz Instytut Rozwoju Społecznego.
Udział w badaniu można wziąć pod adresem: www.dotacjomat.pl/badanie