Konkurs 1.4 Internacjonalizacja przedsiębiorstw z Dolnego Śląska
Wsparcie będzie obejmowało działania mające na celu stworzeniu strategii eksportowej, która docelowo ma pomóc Beneficjentowi w rozwoju działalności eksportowej.
Wnioskodawcami mogą być:
– przedsiębiorstwa z sektora MŚP
– Lokalne Grupy Działania
– jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia; jednostki organizacyjne jst; instytucje otoczenia biznesu
TERMINY NABORU:
Wsparcie będzie przeznaczone na:
TYP A : Tworzenie nowych modeli biznesowych MŚP:
a) stworzenie długoterminowych (kompleksowych) strategii biznesowych, mających na celu pełne wykorzystanie i maksymalizację aktywów przedsiębiorstwa w celu zwiększenia rentowności i uzyskania długoterminowej przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa, np.:
• stworzenie lub rozwój strategii działań międzynarodowych (np. dobór optymalnych sposobów komunikacji w danym kraju zagranicznym; dobór odpowiednich sposobów promocji w danym kraju zagranicznym);
• dostosowanie produktu/usługi do wymogów zagranicznych rynków (w tym pomoc prawna, pomoc zagranicznych i krajowych doradców, specjalistów, grafików, agencji reklamowych);
• otwieranie nowych kanałów biznesowych, rozbudowa łańcucha dostaw, dywersyfikacja geograficzna i sektorowa;
• działania w zakresie nawiązania kontaktów gospodarczych oraz tworzenia lub wzmacniania powiązań sieciowych i kooperacyjnych pomiędzy przedsiębiorstwami;
b) tworzenie Planów rozwoju eksportu – krótkoterminowych – przy wykorzystaniu możliwych do wyboru działań proeksportowych, okres wdrożenia Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 24 miesięcy
TYP B : Zwiększenie międzynarodowej ekspansji MŚP poprzez wdrożenie nowych modeli biznesowych
TYP C : Wsparcie MŚP w zakresie ekspansji na rynki zewnętrzne: wizyty studyjne i misje zagraniczne; udział w krajowych i międzynarodowych targach i wystawach branżowych; udział w innych ważnych dla wybranej branży wydarzeniach o charakterze międzynarodowym; organizacja zbiorowych wystaw na terenie działalności przedsiębiorstwa
TYP D : Promocja oferty gospodarczej regionu na rynkach krajowych i międzynarodowych: promocję dolnośląskich przedsiębiorstw na rynkach krajowych i międzynarodowych oraz oferty gospodarczej regionu
ALOKACJA ŚRODKÓW FINANSOWYCH:
Minimalna kwota projektu 10 tys. PLN na przedsiębiorcę.
Maksymalny poziom dofinansowania dla projektu – 85%
Beneficjent musi wnieść wkład własny w wysokości minimum 15 % kosztów.
Maksymalna kwota projektu w przypadku:
TYP 1.4 AA) : 50 tys. PLN na przedsiębiorcę;
TYP 1.4 AB) : 20 tys. PLN na przedsiębiorcę.
Więcej szczegółowych informacji dotyczących konkursu można znaleźć na stronie Instytucji Pośredniczącej Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020
ZACHĘCAMY PAŃSTWA DO KONTAKTU Z NASZYMI SPECJALISTAMI!