ZARZĄDZANIE PROJEKTEM. EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE CZASEM I HARMONOGRAMEM
Najbliższe szkolenie odbędzie się za:
- days
- hours
- minutes
- seconds
Zarządzanie projektami – zarówno tymi małymi, jak i dużymi – jest nie lada wyzwaniem, a im mniej komplikacji podczas realizacji projektu, tym większy sukces. Oczywiście najlepiej, gdy trudności nie pojawiają się wcale. Jednak jak osiągnąć taki stan, gdzie czas, jakość, budżet oraz zakres funkcjonują w uporządkowanej, współgrającej piramidzie? Co w przypadku, gdy realizacji projektu towarzyszy duża niepewność i zmienność?
Teoria, zdobyta w literaturze przedmiotu, często nie daje praktycznych umiejętności zarządzania projektem. Dlatego warto skorzystać z kompetencji oraz umiejętności zespołu naszych ekspertów, którzy pomogli w tej kwestii nie jednej firmie oraz osobie.
Dzięki wykorzystywaniu m.in. metod Agile Project Management oraz metod wypracowanych przez siebie, nasi eksperci są w stanie dobrać najlepsze rozwiązania do danego rodzaju projektu. Natomiast, jeżeli projektowi towarzyszy wiele niepewności, potrafią także, stworzyć odpowiedni zestaw narzędzi, który pomoże w fazie przygotowania oraz realizacji danego projektu.
Wykładowcy:
Tomasz Kurek – trener i doradca biznesu
Przedsiębiorca, menadżer, trener biznesu i doradca z dziesięcioletnim stażem w zakresie zarządzania organizacjami i zespołami projektowymi. Członek Zarządu Agencji Rozwoju Innowacji SA, odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie usług z zakresu komercjalizacji wiedzy i transferu technologii. Doradzał przy opracowaniu kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych wprowadzających do oferty firm nowe produkty i usługi. Współtworzył kilkanaście strategii rozwoju firm i instytucji publicznych, strategii komercjalizacji wynalazku i pozyskania inwestora. Zwolennik ciągłego i dobrze zaplanowanego doskonalenia organizacji w oparciu o zestaw narzędzi dobranych indywidualnie do jej sytuacji i potrzeb.
Robert Głos – trener
Praktyk zarządzania produkcją, trener. Przez wiele lat związany z branżą produkcji wód mineralnych: samodzielny specjalista w Nałęczowianka Sp. z o.o., dyrektor generalny i dyrektor zakładu w Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. (producent wody Cisowianka). Zajmował się w nich zarządzaniem przedsiębiorstwem, wdrażaniem systemów zarządzania procesami produkcyjnymi, zarządzaniem łańcuchem dostaw, wdrażaniem nowych technologii produkcji, wdrażaniem systemów jakościowych. Dzięki swojemu doświadczeniu prowadzi zajęcia oparte na ćwiczeniach, w wyniku czego uczestnicy mogą nowo nabytą wiedzę sprawdzić w praktyce.
SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)
KATEGORIA:Zarządzanie Projektami
KOSZT:980 zł netto
TERMINY: 28-29 lipca 2016 r., 25-26 sierpnia 2016 r., 7-8 listopada 2016 r.
CZAS TRWANIA:2 dni w godz. 9.00-15.15
LOKALIZACJA:
Centrum Konferencyjne Zachodniej Izby Gospodarczej
ul. Ofiar Oświęcimskich 41/43
50-059 Wrocław
Program szkolenia
I DZIEŃ
1. Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Cykl życia projektu.
- Obszary zarządzania projektem i ich zhierarchizowanie.
- Zarządzanie zakresem, harmonogramem i kosztami projektu:- definiowanie i precyzowanie zakresu projektu (tworzenie WBS, PBS i OBS dla projektu),- szacowanie czasu realizacji zadań w projekcie, przypisywanie zasobów,- tworzenie harmonogramów (techniki PDM, CPM i TOC),- szacowanie kosztów, tworzenie budżetu projektu.
- Zarządzanie zespołem projektu:- kompetencje menedżera projektu i organizacja pracy zespołu projektowego,- identyfikowanie obszarów kompetencji i ról w zespole projektowym (macierz RAM i jego zastosowanie do ustalenia ról i zakresów odpowiedzialności w projekcie).
2. Planowanie i ustalanie priorytetów
- Określenie celów, które chcemy osiągnąć (cele SMART, rola i wybór mierników KPI oraz pomiar efektywności w realizacji celów)
- Określenie kryteriów i zasad priorytetyzacji zadań
- Ustalanie planów działania – horyzont realizacji celów
3. Priorytetyzacja celów i zadań
- Zasada Pareto i analiza ABC
- Matryca Eisenhowera – waga vs. pilność zadań
- Planowanie vs. działanie
- Delegowanie zadań (korzyści z delegowania, poziomy delegowania, przyczyny niedelegowania, problemy z delegowaniem)
II DZIEŃ
1. Podstawowe zasady optymalizacji zadań i zarządzania czasem
- Sporządzenie tzw. „budżetu czasu” – na co zużywamy nasz czas?
- Planowanie roku, miesiąca, tygodnia i dnia
- Analiza poziomu realizacji planów – stosowanie „slicing”
- praca w zespole – techniki pracy zespołowej, elementy „visual management” w organizacji pracy zespołu zadaniowego,
2. Codzienne, operacyjne zarządzanie czasem
- Operacyjne planowanie realizacji zleceń – kolejność realizacji (kolejkowanie), czasochłonność, harmonogramowanie
- Optymalizacja wykorzystania czasu, likwidowanie tzw. złodziei czasu.
3. Jakość procesów i zasobów
- Procesowe podejście do zarządzania organizacjami
- Identyfikowanie, mapowanie i modelowanie procesów w organizacji
- Analiza i parametryzacja procesów ze względu na sprawność w wykorzystaniu zasobów
- Doskonalenie procesów,
- Efektywna komunikacja – planowanie komunikacji.