KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W KONTAKTACH ZAWODOWYCH
Najbliższe szkolenie odbędzie się za:
- days
- hours
- minutes
- seconds
Cel szkolenia:
- Uświadomienie, jak bardzo dobór słów wpływa na wzajemne relacje, może pomóc lub utrudnić wykonanie zadania przez pracownika, codzienną wymianę informacji czy przekonywanie – w efekcie poprawa komunikacji i relacji na linii przełożony-podwładny.
- Poznanie i przećwiczenie standardów konstruktywnych rozmów opartych m.in. na informacji zwrotnej, asertywnych komunikatach i aktywnym słuchaniu.
- Praktyczny trening sztuki informowania oraz przekonywania pracowników.
- Wyposażenie uczestników w przydatne schematy i modele rozmów (feedback, rozmowa korygująca, dyscyplinująca, schemat rozwiązywania problemów, itp.) do wykorzystania w codziennej pracy z podwładnymi.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Wzrost umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji z podwładnymi.
- Wzrost motywacji do budowania pozytywnych relacji z pracownikami poprzez odpowiednią komunikację.
- Wzrost umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych poprzez efektywną komunikację.
- Wzmocnienie autorytetu menedżerskiego poprzez umiejętne zastosowanie komunikacji asertywnej.
Wykładowca:
Beata Kotlarek – trener umiejętności interpersonalnych i kierowniczych, z doświadczeniem dydaktycznym, menedżerskim oraz praktyką na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych w obszarze personalnym. Pracowała w sektorze usług finansowych oraz środowisku edukacyjnym. Kierowała zespołem odpowiedzialnym za zbudowanie i utrzymanie relacji z klientem wewnętrznym, a także zarządzanie projektami szkoleniowymi w organizacji. Zarządzała również kilkudziesięcioosobowym projektem trenera wewnętrznego oraz tematycznymi projektami w grupie trenerów i konsultantów. Jest doświadczonym asesorem zajmującym się rekrutacjami kandydatów na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie – przeprowadziła szereg sesji Assesment i Development Center. Realizuje projekty biznesowe w zakresie kultury organizacyjnej firm (systemy ocen pracowniczych, programy motywacyjne, system funkcjonowania trenera wewnętrznego w firmie).
Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach komunikacji i asertywności,train the trainer, szeroko pojętych umiejętności menedżerskich oraz obsługi klienta. Szkolenia o tematyce motywowania i zarządzania zasobami ludzkimi prowadziła zarówno dla firm o charakterze usługowym, jak i firm produkcyjnych oraz jednostek administracji publicznej.
Realizowała szkolenia min. dla:
Agencja Rynku Rolnego, AIG Credit SA, Araj, Bank Polskiej Spółdzielczości, Cermag S.A, Credin, Eurocomfort, Ferrpol, GEA Technika Cieplna, Inea S.A., ING Bank Śląski, Krajowy Rejestr Długów, Marcopol, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodno-Kanalizacyjne we Wrocławiu, Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, Miejski Zarząd Budynków w Wałbrzychu, Ministerstwo Skarbu Państwa, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Nokia Siemens, NEONET, Novol, Opolska SKOK, POCH S.A., Pollena Ostrzeszów, Rigips Polska, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Urząd Miejski we Wrocławiu, Wabco Polska, WPO Alba, Zakład Opieki Zdrowotnej we Wrocławiu.
SZKOLENIE OTWARTE:(TAK)
KATEGORIA: Szkolenia menedżerskie
KOSZT:1050 zł netto
TERMINY:21-22 listopada 2016 r.
CZAS TRWANIA:2 dni w godz. 9.00-15.15
LOKALIZACJA:
Centrum Konferencyjne Zachodniej Izby Gospodarczej
ul. Ofiar Oświęcimskich 41/43
50-059 Wrocław
Program szkolenia
I DZIEŃ
Komunikacja niewerbalna
- Na co zwracać uwagę by zachęcać innych do kontaktu – Jak budować pozytywną komunikację?
- Znaczenie mowy ciała w kontaktach i tworzeniu profesjonalnego wizerunku – jak postawa, gesty, ton głosu wpływają na rezultat komunikacji?
- Postawa ciała, gesty pomagające wzmocnić przekaz werbalny i zachęcające do kontaktu.
- Zasady komunikacji werbalnej podczas rozmowy
- Jak podczas rozmowy budować atmosferę nastawioną na współpracę.
- Techniki pozwalające minimalizować błędy w komunikowaniu się.
- Zasady wykorzystania pytań.
- Sztuka aktywnego słuchania.
- Precyzyjne przekazywanie informacji.
- Udzielanie informacji zwrotnych.
Sztuka perswazji – czyli jak przekonywać innych?
- Magiczne słowa.
- Zwroty hipnotyczne.
- Budowanie wiarygodności.
- Radzenie sobie z trudnymi pytaniami.
II DZIEŃ
Komunikacja w konflikcie i sytuacjach trudnych – jak radzić sobie w sytuacji presji i manipulacji?
- Agresja, uległość, manipulacja i asertywność.
- Ćwiczenie umiejętności komunikacji przydatnych w konflikcie.
- Radzenie sobie z krytyką.
- Wyrażanie niezadowolenia i stawianie granic.
- Asertywna odmowa i technika „Zdartej płyty”.
Wystąpienie przed zespołem – jak mówić na forum?
- Zasady przygotowania prezentacji na forum.
- Wystąpienie publiczne.
Efektywna komunikacja międzyludzka w naszej firmie
Sesja grupowa z wykorzystaniem diagramu „Rybie ości” – co możemy zrobić, żeby informacja miedzy nami przepływała szybciej i sprawniej? Identyfikacja czynników i działań w firmie.