Strategia Promocji Gminy Kobierzyce to dokument wytyczający cele oraz kierunki dla gminy, będący podstawą do zbudowania unikalnej i atrakcyjnej marki na mapie Polski.
Celem nadrzędnym niniejszego dokumentu jest promocja posiadanego potencjału gospodarczego, turystycznego, kulturalnego i sportowego oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku Gminy.
Strategia ukierunkowana jest na obszar zewnętrzny, określający zasady i narzędzia promocji względem inwestorów zewnętrznych oraz potencjalnych mieszkańców i turystów, a także na obszar wewnętrzny , w celu budowania pozytywnego wizerunku gminy wśród społeczności lokalnej.
Strategia została stworzona na bazie spotkań z mieszkańcami, włodarzami, przedstawicielami sektora usług oraz przedstawicielami lokalnych organizacji pozarządowych i biznesowych. Przeprowadzone zostało także badanie wizerunku Gminy Kobierzyce, w którym udział wzięły cztery grupy respondentów: włodarze Gminy Kobierzyce, osoby mieszkające poza gminą, inwestorzy oraz mieszkańcy gminy. Strategia była także wyłożona do konsultacji społecznych.
Dokument został opracowany w ramach projektu „Postaw na Eurozarządzanie”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.