Strategia Promocji Lubina została opracowana w ramach dwóch zasadniczych etapów – analitycznego i koncepcyjnego.
Punktem wyjścia do budowy tej strategii była analiza dokumentów strategicznych dla miasta i regionu. Szczegółowo zbadano kluczowe dla promocji miasta obszary tj: kulturalny i sportowy, a także turystyczny.
Wyznaczono również wspólną ideę dla wszystkich działań promocyjnych oraz sposób jej realizacji.
W dalszej części strategii wytyczono najważniejsze etapy , działania oraz narzędzia mające na celu wykreowanie silnej marki miasta.
Przeprowadzone zostało także badanie wizerunku miasta, w którym udział wzięły cztery grupy respondentów: włodarze Lubina, osoby mieszkające w mieście, inwestorzy, a także osoby mieszkające poza Lubinem. Strategia została wyłożona również do konsultacji społecznych.
Dokument został opracowany w ramach projektu „Postaw na Eurozarządzanie”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.