Strategia ta ukierunkowana jest na obszar zewnętrzny, określając zasady i narzędzia promocji względem potencjalnych turystów, mieszkańców oraz inwestorów zewnętrznych, a także na obszar wewnętrzny, w celu budowania pozytywnego wizerunku gminy wśród społeczności lokalnej.
Punktem wyjścia do budowy strategii marki była analiza dokumentów strategicznych dla gminy i regionu, ze szczególnym uwzględnieniem Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy Milicz, Programu Rozwoju Turystyki dla Województwa Dolnośląskiego, Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020 roku i Lokalnej Strategii Rozwoju dla Doliny Baryczy.
Szczegółowo zanalizowano także kluczowe z punktu widzenia promocji gminy obszary: turystyczny, kulturalny i sportowy.
Dokument został opracowany w ramach projektu „Postaw na Eurozarządzanie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.